[in swedish and only interesting for swedish people so I wont write it in english, sorry]

Det du kan göra är att skaffa boken "Högskoleprovsbibeln". Den kan finnas på en del bibliotek. Jag ska också göra högskoleprovet nu om en vecka ungefär. Jag skulle inte tro att Photoread kommer att kunna hjälpa så mycket. Jag är iofs inte så insatt i Photoread men frågan är ju vilken del av provet som du förväntar dig att höja genom att kunna fotoläsa? DTK kanske kan hjälpas av att man tar till sig informationen bättre, och LÄS för all del, men ELF (engelska), NOG (matten) och ORD kanske inte kan hjälpas så mycket.

Ett tips är verkligen att leta upp boken Högskoleprovsbibeln. Den ger bra information och egentligen så ska man träna i en månad i förväg med boken men den kanske kan hjälpa dig att få några fler poäng. Vem vet. Men lita inte för mycket på mig. Kör hårt med fotoläs om det passar för dig och berätta gärna om hur det gick. Jag ska lära mig fotoläs i sommar och kanske använda det inför högskoleprovet till hösten om jag inte höjer så mycket som jag vill.

Hur som helst, lycka till!

Tore